شناسهٔ خبر: 11185 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر ساخت و توسعه راههای قزوین خبر داد؛

ساخت و بهسازی راه‌های روستایی استان با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از پایگاه خبری به مناسبت هفته دولت پروژه های راهسازی، لکه گیری و روکش آسفالت با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال با حضور فرماندار قزوین به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین،جعفر قزوینیان مدیر ساخت و توسعه راههای این اداره کل ضمن اعلام اینکه استان قزوین دارای ۵۲۰۰ کیلومتر راه روستایی است،گفت : پروژه اجرای زیرسازی و آسفالت روستایی کارند چال در بخش الموت غربی به طول ۷/۵ کیلومتر با اعتباری حدود ۱۱ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

قزوینیان در خصوص سایر پروژه های راه روستایی بخش الموت که به مناسبت هفته دولت توسط اداره کل راه و شهرسازی به بهره برداری رسیده، افزود: لکه گیری و روکش آسفالت روستای هیر و ویار در بخش الموت غربی به طول ۹/۴ کیلومتر با اعتباری بالغ بر نه میلیارد ریال و اجرای آسفالت روستای فلار (امامزاده اسماعیل) به طول ۱/۵ کیلومتر با اعتبار سه میلیارد ریال از دیگر پروژه های راه روستایی بود که با حضور فرماندار محترم قزوین افتتاح شد.

مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی گفت: لکه گیری و آسفالت محور آقابابا به کیخنان و زیرسازی آسفالت امیر آباد به طول ۶/۵ کیلومتر با اعتبار هشت میلیارد ریال نیز از اقدامات حوزه راههای روستایی این اداره کل است که در بخش کوهین انجام شده و در هفته دولت به بهره برداری رسیده است.

 قزوینیان با اشاره به اینکه ۵۲ % از راههای روستایی در استان قزوین آسفالت هستند، یادآور شد: مسافت ۱۰۰۰ کیلومتر از راههای آسفالته روستایی نیاز به بهسازی و روکش آسفالت دارند.

وی اولویت ساخت راه روستایی را برای روستاهای با جمعیت بالای ۵۰ خانوار اعلام کرده و افزود: ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان با توجه به دارا بودن جمعیت بالای ۵۰ خانوار نیاز به ساخت راه دارند که برآورد اولیه برای انجام آن در حدود ۶۰ میلیارد تومان می باشد.

در صورت تخصیص اعتبار، عملیات راهسازی و بهسازی راههای روستایی استان در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی قرار گرفته و به انجام خواهد رسید./

نظر شما